Mgr. Bohunka Vrchotická, ZŠ U Roháčových kasáren, Praha 10
20.07.2020
Tento nápad se zrodil díky nadaci Partnerství, která vyhlašuje anketu „Strom roku, strom s příběhem.“ Jaký strom vypátrali v ZŠ U Roháčových kasáren a co dalšího se přitom žáci dozvěděli?
V ZŠ Záboří požádali rodiče žáků, aby za určený víkend shromáždili odpad z domácností, který vymytý přinesli do školy. Děti na vlastní oči viděly, kolik odpadků domácnosti vyprodukují a povídaly si o jejich třídění.
Mgr. Milan Šandera, Základní škola, Partyzánská 1053, Česká Lípa
30.04.2020
V Českolipské základní škole je zahrada. Žáci se zasloužili o to, aby se v ní měli dobře i nejmenší živočichové. Vytvořili pro ně hmyzí hotely, ptačí budky a čmelíny. Jak si s tím poradili?
Kreativní způsob, jak žákům zprostředkovat info o množství odpadů, které lidé vyprodukuji, a jak se odpady recylují. Žáci si vyzkoušeli, co vše se dá z odpadů vyrobit. Proběhla i soutěž a módní přehlídka.
Andrea Tláskalová, Základní škola J. V. Sládka, Zbiroh
03.02.2020
Žáci zabepečili skla proti nárazům ptáků a natočili o tom reportáž. Polepili skleněné plochy u šaten ve škole a také u nové autobusové zastávky. Vše si vyjednali s ředitelkou školy a starostou města.
Zdeňka Krmášková, Základní škola a Mateřská škola Kašava
09.01.2020
Školáci sami sbírali původní recepty. Výsledkem byla knížka krajových jídel nebo zavedení místních specialit do školní jídelny. Děti aktivně spolupracovaly s pamětníky i regionálními zemědělci.
Děti si s paní učitelkou vymyslely pohádku a pak ji sehrály jako divadelní představení. Vytvořily rekvizity a z domova přinesly kostýmy. Pohádka dělá radost nejen dětem, ale všem těm, kteří viděli malé školáčky v akci.
Projekt upozorňuje na současný globální problém, kterým je nedostatek potravy. Byl realizován s žáky 8. ročníků, ale lze využít pro mladší i starší žáky. Uvědomí si při něm, že potravinami se nemá plýtvat.
Koruny z druhotných surovin - kreativním zpracováním věcí, které obvykle končí v koši, můžete žáky a studenty inspirovat k tomu, aby se zamysleli nad svým přístupem k celkovému plýtvání.
Celoškolní projekt „Vím, co dýchám“ s zabývá otázkou správného větrání ve třídách během výuky, protože má velký vliv na zdraví i psychiku žáků a pedagogů. Spojuje vzdělávání a společné bádání:-).
V průběhu vyučovací hodiny se žáci vzdělávají „Jak nebýt Plýtvákem“. Při výuce se seznámí s prezentací, podívají se na krátký film, vyplňují Ekoabecedu, tvoří plakáty a pravidla.
Bohunka Vrchotická, Základní škola, Praha 10, U Roháčových kasáren
03.04.2019
VODNÍ TOKY A NÁDRŽE. Žáci 3. třídy si nejprve povídali, jaké vodní toky již viděli, čeho si u nich všimli. Poslechli si skladbu Vltava. Dále ve skupinách vytvářeli info-tabule, které následně prezentovali.