Kalendář
CELOROČNÍ CÍL: Do aktuálního ročníku Celoročního cíle se můžete přihlašovat nejpozději do 31. října 2025.
Nejnovější úkol:
- V září a říjnu 2025 se můžete zapojit do úkolu s názvem Recyklační zpravodaj. Vyzvěte děti, žáky a studenty, aby se stali redaktory, reportéry, nadšenými fotografy a grafiky. Fantazii se meze nekladou - jedinou podmínkou je, aby zpravodaj (či časopis, plakát u menších dětí) byl věnován ochraně životního prostředí.
Aktuálně pro vás připravujeme tyto vzdělávací akce:
- úterý 14. října 2025, 15.30-17.00: Jak neplýtvat energiemi – praktické tipy pro školu i domácnost. Jak doma a ve škole neplýtvat energiemi, chovat se zodpovědně k přírodě a snižovat náklady? Na webináři získáte konkrétní rady, jak správným využíváním elektrospotřebičů, nastavením vytápění, ohřevem vody či výběrem osvětlení dosáhnout úspor energie. Podrobnosti najdete v této pozvánce. Registrujte se prostřednictvím webového formuláře.
- pondělí 3. listopadu 2025, 15.30-17.00: Problematika vody v souvislosti s měnícím se klimatem. Jak klimatické změny ovlivňují hydrologický cyklus a vodní zdroje z hlediska množství a znečištění vody? Jak šetrně využívat vodu v městském prostředí? Jaké jsou technologické procesy úpravy pitné vody nebo možnosti snížení uhlíkové stopy s vodou související? V pozvánce najdete další řadu témat, kterými se bude webinář zabývat. Registrovat se můžete již nyní.
- pondělí 11. listopadu 2025, 15.30-17.00: Mobily a jejich uhlíková stopa. Zajímá vás životní cyklus mobilu a jeho dopady na životní prostředí z pohledu produkce emisí skleníkových plynů? A mohou uhlíkovou stopu ovlivňovat samotní uživatelé telefonů? To a další témata najdete v pozvánce na webinář. Registrace jsou již otevřeny.
I letos organizujeme pro školy výjezdní lektorské programy, a to: Recyklace hrou; Recyklace očima mladých vědců; Recyklohrátky se zvířátky; S vodou šetrně – víme co a proč; Potraviny šetři, neplýtvej a KLIMA – a co na to já?. Registrační formuláře jsou již otevřeny.
Rámcový přehled plánovaných aktivit pro školní rok 2025/26
(verze pro tisk - ke stažení (pdf)