Sdílení nápadů na výuku EVVO
Lenka Komárková, Mateřská škola Pohádka, Šumperk
08.01.2020
Děti si s paní učitelkou vymyslely pohádku a pak ji sehrály jako divadelní představení. Vytvořily rekvizity a z domova přinesly kostýmy. Pohádka dělá radost nejen dětem, ale všem těm, kteří viděli malé školáčky v akci.
Děti si s paní učitelkou vymyslely pohádku a pak ji sehrály jako divadelní představení. Vytvořily rekvizity a z domova přinesly kostýmy. Pohádka dělá radost nejen dětem, ale všem těm, kteří viděli malé školáčky v akci.
Tamara Hubková, Dis - MŠ Lom, Ústecký kraj
31.05.2018
Nebýt lhostejný k životnímu prostředí se musí učit děti odmalička. Myšlenka vlastního "ELEKTROŽROUTA" se zrodila z nedávného úkolu RH „Krok za krokem“ o červených kontejnerech.
Nebýt lhostejný k životnímu prostředí se musí učit děti odmalička. Myšlenka vlastního "ELEKTROŽROUTA" se zrodila z nedávného úkolu RH „Krok za krokem“ o červených kontejnerech.
Mgr. Iva Trnková - ZŠ Ronov nad Doubravou, Pardubický kraj
19.05.2018
Osvětových aktivit ke sběru použitých baterií a starého elektrozařízení není nikdy dost. V tomto námětu "starší žáci pomáhají mladším" pochopit, co je recyklace.
Osvětových aktivit ke sběru použitých baterií a starého elektrozařízení není nikdy dost. V tomto námětu "starší žáci pomáhají mladším" pochopit, co je recyklace.
Vlčková Kamila - MŠ Žalany
06.01.2015
ZŠ Žalany se již delší dobu aktivně věnuje výchově v oblasti třídění odpadu, a tak i další realizovaný projekt se týká právě této tématiky. Děkujeme
ZŠ Žalany se již delší dobu aktivně věnuje výchově v oblasti třídění odpadu, a tak i další realizovaný projekt se týká právě této tématiky. Děkujeme
Bohunka Vrchotická, Základní škola, Praha 10, U Roháčových kasáren
03.04.2019
VODNÍ TOKY A NÁDRŽE. Žáci 3. třídy si nejprve povídali, jaké vodní toky již viděli, čeho si u nich všimli. Poslechli si skladbu Vltava. Dále ve skupinách vytvářeli info-tabule, které následně prezentovali.
VODNÍ TOKY A NÁDRŽE. Žáci 3. třídy si nejprve povídali, jaké vodní toky již viděli, čeho si u nich všimli. Poslechli si skladbu Vltava. Dále ve skupinách vytvářeli info-tabule, které následně prezentovali.
PaedDr. Lenka Hrnčířová, ZŠ Týnec n. L., Středočeský kraj
16.10.2018
Není to dobrý nápad, když prvňáčky přijdou vyučovat starší kamarádi? V ZŠ Týnec n.L. proběhla osvětová akce v 1.A a v 1.B, kterou pro své mladší spolužáky připravili žáci z přírodovědného kroužku.
Není to dobrý nápad, když prvňáčky přijdou vyučovat starší kamarádi? V ZŠ Týnec n.L. proběhla osvětová akce v 1.A a v 1.B, kterou pro své mladší spolužáky připravili žáci z přírodovědného kroužku.
PhDr. Martina Irová, ZŠ a MŠ Josefa Kubálka Všenory, Střč. kraj
22.05.2018
Co se stane, když se odpady dostanou do lesa? Jak ohrožují ekosystém a jaké hrozí nebezpečí z pohozeného odpadu lesní zvěři, ptákům i rybám v potocích?
Co se stane, když se odpady dostanou do lesa? Jak ohrožují ekosystém a jaké hrozí nebezpečí z pohozeného odpadu lesní zvěři, ptákům i rybám v potocích?
Pavla Sýkorová, 10. ZŠ Plzeň - Plzeňský kraj
15.05.2018
Vymyslet, sestavit a naprogramovat "robota"a pro pomoc u ekologických havárií a přírodních katastrof je námětem projektu "Zachraňte zemi".
Vymyslet, sestavit a naprogramovat "robota"a pro pomoc u ekologických havárií a přírodních katastrof je námětem projektu "Zachraňte zemi".
Zdeňka Vančurová, ZŠ Kolín III., Lipanská 420
04.02.2020
Kreativní způsob, jak žákům zprostředkovat info o množství odpadů, které lidé vyprodukuji, a jak se odpady recylují. Žáci si vyzkoušeli, co vše se dá z odpadů vyrobit. Proběhla i soutěž a módní přehlídka.
Kreativní způsob, jak žákům zprostředkovat info o množství odpadů, které lidé vyprodukuji, a jak se odpady recylují. Žáci si vyzkoušeli, co vše se dá z odpadů vyrobit. Proběhla i soutěž a módní přehlídka.
Lenka Hrnčířová, ZŠ Týnec nad Labem
12.12.2019
Projekt upozorňuje na současný globální problém, kterým je nedostatek potravy. Byl realizován s žáky 8. ročníků, ale lze využít pro mladší i starší žáky. Uvědomí si při něm, že potravinami se nemá plýtvat.
Projekt upozorňuje na současný globální problém, kterým je nedostatek potravy. Byl realizován s žáky 8. ročníků, ale lze využít pro mladší i starší žáky. Uvědomí si při něm, že potravinami se nemá plýtvat.
Jana Dvořáková, Základní škola Ostrava, Gajdošova
14.10.2019
Celoškolní projekt „Vím, co dýchám“ s zabývá otázkou správného větrání ve třídách během výuky, protože má velký vliv na zdraví i psychiku žáků a pedagogů. Spojuje vzdělávání a společné bádání:-).
Celoškolní projekt „Vím, co dýchám“ s zabývá otázkou správného větrání ve třídách během výuky, protože má velký vliv na zdraví i psychiku žáků a pedagogů. Spojuje vzdělávání a společné bádání:-).
Lenka Hrnčířová, ZŠ Týnec nad Labem
14.10.2019
V průběhu vyučovací hodiny se žáci vzdělávají „Jak nebýt Plýtvákem“. Při výuce se seznámí s prezentací, podívají se na krátký film, vyplňují Ekoabecedu, tvoří plakáty a pravidla.
V průběhu vyučovací hodiny se žáci vzdělávají „Jak nebýt Plýtvákem“. Při výuce se seznámí s prezentací, podívají se na krátký film, vyplňují Ekoabecedu, tvoří plakáty a pravidla.
Ing. Pavla Dudysová, Třinecká obchodní akademie, Moavskosl. kraj
04.05.2018
Celodenní výlet do přírody (archeoparku, CHKO či jinam) s "povinně" podomácku vyrobenou "ekologickou" svačinkou - bez použití jednorázových obalů a mikroténových sáčků - je výzvou..
Celodenní výlet do přírody (archeoparku, CHKO či jinam) s "povinně" podomácku vyrobenou "ekologickou" svačinkou - bez použití jednorázových obalů a mikroténových sáčků - je výzvou..
Matoušková Hana - SPŠ Dušní, Praha
26.03.2014
Zasílám prezentaci, kterou používám při výuce okruhu skládkování. Domnívám se, že témata recyklace a skládkování spolu velmi těsně souvisí, a proto ti, kteří recyklují, by měli vědět, jak vlastně skládky fungují a čím mohou potencionálně ohrozit naše životní prostředí.
Prezentace je na více hodin a je vhodná pro žáky střední školy.
Zasílám prezentaci, kterou používám při výuce okruhu skládkování. Domnívám se, že témata recyklace a skládkování spolu velmi těsně souvisí, a proto ti, kteří recyklují, by měli vědět, jak vlastně skládky fungují a čím mohou potencionálně ohrozit naše životní prostředí.
Prezentace je na více hodin a je vhodná pro žáky střední školy.
Kováříková Iva - Malostranské gymnázium a ZŠ, Praha
05.02.2014
Občas si nám někteří profesoři SŠ postesknou, že motivovat jejich studenty je nesmírně těžké. A co to zkusit trochu jinak? Své zkušenosti popisuje paní Kováříková z Prahy. V tomto projektu o nedostatku motivace nebo zábavy nebylo ani památky.
Občas si nám někteří profesoři SŠ postesknou, že motivovat jejich studenty je nesmírně těžké. A co to zkusit trochu jinak? Své zkušenosti popisuje paní Kováříková z Prahy. V tomto projektu o nedostatku motivace nebo zábavy nebylo ani památky.
Šedá Vladana - OA Břeclav
05.02.2014
Školní taška skrývá mnohá tajemství. Některá z nich je možné odhalit ve výuce biologie na SŠ.
Školní taška skrývá mnohá tajemství. Některá z nich je možné odhalit ve výuce biologie na SŠ.
Mgr. Bohunka Vrchotická, ZŠ U Roháčových kasáren, Praha 10
20.07.2020
Tento nápad se zrodil díky nadaci Partnerství, která vyhlašuje anketu „Strom roku, strom s příběhem.“ Jaký strom vypátrali v ZŠ U Roháčových kasáren a co dalšího se přitom žáci dozvěděli?
Tento nápad se zrodil díky nadaci Partnerství, která vyhlašuje anketu „Strom roku, strom s příběhem.“ Jaký strom vypátrali v ZŠ U Roháčových kasáren a co dalšího se přitom žáci dozvěděli?
Ivana Stará, ZŠ Záboří nad Labem
28.05.2020
V ZŠ Záboří požádali rodiče žáků, aby za určený víkend shromáždili odpad z domácností, který vymytý přinesli do školy. Děti na vlastní oči viděly, kolik odpadků domácnosti vyprodukují a povídaly si o jejich třídění.
V ZŠ Záboří požádali rodiče žáků, aby za určený víkend shromáždili odpad z domácností, který vymytý přinesli do školy. Děti na vlastní oči viděly, kolik odpadků domácnosti vyprodukují a povídaly si o jejich třídění.
Mgr. Milan Šandera, Základní škola, Partyzánská 1053, Česká Lípa
30.04.2020
V Českolipské základní škole je zahrada. Žáci se zasloužili o to, aby se v ní měli dobře i nejmenší živočichové. Vytvořili pro ně hmyzí hotely, ptačí budky a čmelíny. Jak si s tím poradili?
V Českolipské základní škole je zahrada. Žáci se zasloužili o to, aby se v ní měli dobře i nejmenší živočichové. Vytvořili pro ně hmyzí hotely, ptačí budky a čmelíny. Jak si s tím poradili?
Andrea Tláskalová, Základní škola J. V. Sládka, Zbiroh
03.02.2020
Žáci zabepečili skla proti nárazům ptáků a natočili o tom reportáž. Polepili skleněné plochy u šaten ve škole a také u nové autobusové zastávky. Vše si vyjednali s ředitelkou školy a starostou města.
Žáci zabepečili skla proti nárazům ptáků a natočili o tom reportáž. Polepili skleněné plochy u šaten ve škole a také u nové autobusové zastávky. Vše si vyjednali s ředitelkou školy a starostou města.