Inspirace z praxe

Waste - Odpad

Věková kategorie: 2. st. ZŠ

Klíčové téma: Třídění a recyklace

Škola, která inspiraci poskytla: ZŠ Týnec nad Labem

Jméno pedagoga: Lenka Hrnčířová

Popis aktivity

Problematiku odpadu jsem zařadila i do hodin Aj v 8. ročníku. Myslím si, že je důležité o tom mluvit i v angličtině.

S žáky jsme si prošli prezentaci, kterou jsem připravila v Aj o odpadech, různě barevných kontejnerech, o problémech s plastovými taškami, o recyklaci plastových lahví, o třídících linkách, černých skládkách, úklidových akcích, skládkách a spalovnách.

Žáci si vyzkoušeli i správné třídění odpadu. Na několika stranách prezentace měli různobarevné kontejnery a kolem názvy různých druhů odpadu. Jejich úkolem bylo přeškrtnout ty druhy odpadu, které do daného kontejneru nepatří.

Pak žáci zpracovávali malé projekty, např.: Nebezpečný odpad (měli vysvětlit co to je, uvést nějaké příklady, a kam lze nebezpečný odpad uložit), Plastové tašky (z čeho jsou vyráběny, jak často jsou využívány, jaké problémy činí v přírodě, doba jejich rozkladu, lépe používat textilní tašky), Třídící linky (jejich úkol, co se třídí v ČR, uvést příklady v jakých městech, čemu třídící linky napomáhají) , Černá skládka a úklidové akce (co to je černá skládka, proč je nebezpečná, jak vzniká, úklidové akce v ČR).

Pro žáky s IVP byla připravena jednodušší varianta – na připravený PL si dokreslili nebo nalepili nějaký barevný kontejner, dopsali na jaký odpad je a pak doplnili několik příkladů odpadu, který se do něho může dát a naopak nesmí dát. Pak měli doplnit, proč je třídění odpadu důležité.


    Další dokumenty, které škola vložila ostatním pro inspiraci


Zpět do seznamu příspěvků

Spoluorganizátoři

   Partneři programu

COOKIES
Recyklohraní potřebuje Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby Vám mimojiné mohl ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko Přijmout vše.
Přijmout vše
Souhlas můžete odmítnout zde.