Předkládáme námět na hodinu recyklace realizovaný v ZŠ praktické v Jihlavě. Je to však natolik univerzální námět, že je vhodný i pro 1. stupeň klasické ZŠ.
Tento námět je součástí rozsáhlého projektu financovaného fondy EU a nazvaného Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života. I zde jsou navrhované činnosti natolik univerzální, že je možné se nechat inspirovat i pro práci se zdravými žáky.
U nás ve třídě U Veverek řešíme neustálý problém – stále tekoucí kohoutek. Děti si myjí ruce, jsou zabrány do tvoření mýdlových bublinek a voda teče a teče a teče… Nezřídka se stane, že voda teče, přestože jsou už všichni mimo umývárnu.
Co s tím? Prosté vysvětlení nestačí, takže jsme jeden den věnovali projektu Voda. A hle! Výsledek se dostavil hned – voda teče, jen když téci má!
Při výuce problematiky recyklace lze využít i velice účinné metody - problémového vyučování. Příklad takové hodiny nabízí pan učitel Dosedla z Měcholup.
Chcete-li žáky přesvědčit o tom, že topení pomocí tuhých paliv není zrovna ekologické, můžete využít tento návrh hodiny. Závěry žáků budou jistě překvapivé.
Hledáte-li zajímavou výuku hodiny zeměpisu, vyzkoušejte tento námět od paní učitelky Sochorové. Byli bychom rádi, kdybyste se i v této hodině mohli zmínit o tom, co se s víčky od PET lahví stane, pokud je žáci odevzdají k recyklaci.
Recyklaci PET lahví můžete provádět i s žáky. Stačí ze starých lahví vyrobit užitečná krmítka. Návod na zajímavou hodinu zaslala paní učitelka Dvořáková.
Vážení fanoušci EVVO, předkládáme Vám návrh vyučovací hodiny zaměřené na oblast recyklace a nakládání s odpady. Hodina je vhodná do hodiny prvouky na 1. stupni (Lidé kolem nás). Po odučení nám nezapomeňte zaslat na info@recyklohrani.cz výstupy v podobě počtů zúčastněných žáků a pedagogů (+ 3 fotografie z průběhu hodiny), připojte několik slov o tom, jak se Vám i dětem hodina líbila, příp. připojte soubor s vlastními návrhy. Uvítáme drobné aktivity do výuky nebo přípravy kompletní hodiny.
Za odučení této hodiny recyklace udělíme za 1 třídu 50 bodů, max. 200 bodů za kvartál. Za zaslání vlastních návrhů můžete získat až 100 bodů.
Po odučení hodiny dle naší přípravy můžete návrh ocenit hvězdičkami (1* - nelíbí se mi, 5* - super hodina).
Návrh vyučovací hodiny zaměřené na oblast recyklace a nakládání s odpady. Hodina je vhodná do hodiny prvouky na 1. stupni (Místo, kde žijeme). Po odučení nám nezapomeňte zaslat na info@recyklohrani.cz výstupy v podobě počtů zúčastněných žáků a pedagogů (+ 3 fotografie z průběhu hodiny), připojte několik slov o tom, jak se Vám i dětem hodina líbila, příp. připojte soubor s vlastními návrhy. Uvítáme drobné aktivity do výuky nebo přípravy kompletní hodiny.
Za odučení této hodiny recyklace udělíme za 1 třídu 50 bodů, max. 200 bodů za kvartál. Za zaslání vlastních návrhů můžete získat až 100 bodů.
Po odučení hodiny dle naší přípravy můžete návrh ocenit hvězdičkami (1* - nelíbí se mi, 5* - super hodina).
Vážení fanoušci EVVO, předkládáme Vám návrh vyučovací hodiny zaměřené na oblast recyklace a nakládání s odpady. Hodina je vhodná do hodiny prvouky na 2. stupni (Člověk a příroda - chemie a splečnost, základy ekologie). Po odučení nám nezapomeňte zaslat na info@recyklohrani.cz výstupy v podobě počtů zúčastněných žáků a pedagogů (+ 3 fotografie z průběhu hodiny), připojte několik slov o tom, jak se Vám i dětem hodina líbila, příp. připojte soubor s vlastními návrhy. Uvítáme drobné aktivity do výuky nebo přípravy kompletní hodiny. Za odučení této hodiny recyklace udělíme za 1 třídu 50 bodů, max. 200 bodů za kvartál. Za zaslání vlastních návrhů můžete získat až 100 bodů. Po odučení hodiny dle naší přípravy můžete návrh ocenit hvězdičkami (1* - nelíbí se mi, 5* - super hodina).
Eva Hrnčířová ZŠ Týnec nad Labem, Středočeský kraj (soutěž EKOUČITEL)
01.01.1970
Poukázat na neekologické způsoby pěstování bavlníku, na nelehké podmínky dělníků (často dětí) v textilních továrnách v Asii, vést žáky ke správnému rozhodování při nákupu oblečení a vysvětlit, co správně dělat s oděvy, když se stanou odpadem – to je námětem na speciální vyučovací hodinu paní učitelky Hrnčířové z Týnce nad Labem.