Když se do projektu zapojí celá škola, může to být i velká zábava. Snad nejoblíbenějším způsobem, jak zabavit všechny věkové skupiny je práce na stanovištích. Nechte se inspirovat námětem paní učitelky Mácové.
Nápady na náplň hodiny v předmětu Ekologie nám paní učitelka Voříšková doplnila následujícím komentářem: "Když jsem s ekologií začínala, chyběly mi informace, nyní je to lepší, o problematice už se více ví a internet je pro mě přímo studnici nápadů. Škoda, že se ve školách šetří a ekologické setkávání učitelů upadá." Držíme palce, aby se situace zlepšila a učitelé měli opět dostatek podpory (jak morální, tak finanční), aby se ekologických setkání mohli účastnit.
Trvale udržitelný cestovní ruch je téma více než aktuální. Paní učitelka Kadlčková se nad tímto problémem zamýšlela se žáky 7. ročníku prostřednictvím velice dobře propracovaného projektu. Ve fázi evaluace je v námětu použit tzv. Pětilístek. Hlavní principy této metody přikládáme. Jedná se o jeden z principů výuky pomocí tzv. kritického myšlení.
Miniprojekt Papírový svět byl realizován ve školní družině. Autorka Kamila Bímová o něm píše: "Hlavním cílem miniprojektu Papírový svět je seznámit děti hravou a tvořivou formou s problematikou třídění odpadu z papíru, součástí je exkurze za poznáním do dílny ručního papíru s vlastní tvořivou aktivitou dětí."
Biopotraviny - další z velkých témat současnosti. Na ZŠ Ronov nad Doubravou se biopotravinám věnovali v celoškolním projektu po celý rok. Námět popisuje různé fáze projektu, které lze realizovat i samostatně a přizpůsobit příslušné věkové kategorii.
Kováříková Iva - Malostranské gymnázium a ZŠ, Praha
05.02.2014
Občas si nám někteří profesoři SŠ postesknou, že motivovat jejich studenty je nesmírně těžké. A co to zkusit trochu jinak? Své zkušenosti popisuje paní Kováříková z Prahy. V tomto projektu o nedostatku motivace nebo zábavy nebylo ani památky.
A nyní vzkaz od dětí ze ZŠ Bochoř: "Rádi bychom Vás informovali o dalším projektovém dnu, který jsme věnovali péči o ptáčky v zimě. Nejdříve jsme navštívili ORNIS v Přerově, kde jsme se seznámili s druhy ptáků: kteří z našeho regionu na zimu odlétají, kteří přezimují a kteří naopak přilétají. Ve výtvarné výchově jsme ptáky kreslili a v pracovním vyučování vyráběli z pet lahví krmítka. Postup práce a vhodné krmivo pro určitý druh ptáků jsme si museli vyhledat v hodině informatiky." To vše pod vedením paní učitelky Škarbanové.
Paní učitelka Marešová nám poslala zajímavý nápad na nový úkol v rámci Recyklohraní. Bohužel v současné době nemáme žádného donátora, který by takovýto úkol sponzoroval (přidělení bodů školám), a tak nabízíme nápad jako námět na školní projekt.
Odpady lze zpracovat různě - zrecyklovat, znovu využít nebo zpracovat jako výtvarné dílo. Pro poslední variantu se rozhodla paní učitelka Houdková. Námět je vhodný pro 1. stupeň ZŠ.
Spojení výtvarné činnosti s osvětou v oblasti recyklace je naprosto ideální a poměrně časté, proto uvítáme každý netradiční nápad. Jeden takový nám poslal pan Pavelka z Brna. Námět na projekt je určen spíše žákům na druhém stupni ZŠ nebo na SŠ.