Zajímá vás výuka pomocí metody kritického myšlení (E-U-R)? Paní učitelka Benešová připravila celoroční projekt, ve kterém uplatnila prvky právě této oblíbené metody. Určeno pro 7.-9. roční ZŠ nebo i pro SŠ.
O své zkušenosti s výukou třídění odpadu se podělila i paní učitelka Kalferstová ze Svijan, kde vede výtvarný kroužek Šikulové. Musím připomenout, že děti ze Svijan jsou opravu šikovní, v loňském školním roce se umístily mezi nejlepšími třemi školami v kampani Věnuj mobil.
Voda je naším velkým "pokladem" a je třeba, aby i žáci si byli tohoto faktu vědomi. Tomu napomáhá i projekt realizovaný na ZŠ Na Stínadlech v Teplicích. Projekt je vhodný pro 2. stupeň ZŠ.
MŠ Žalany je venkovská školka a k přírodě mají děti i pedagogové opravdu blízko. Svědčí o tom i dva velice zajímavé projekty předkládané vedoucí paní učitelkou Vlčkovou. Zveřejňované projekty paní učitelka uvedla tšmito slovy: "Přála bych si, aby následující řádky oslovily některého dalšího pedagoga či našly uplatnění pro studenty tohoto krásného povolání. Uváděné náměty je vhodné zařadit do výuky podzim/zima." Děkujeme.
Někdy se stane, že nás život učí sám, aniž bychom to plánovali. Stejně jako děti a pedagogy v ZŠ Bochoř. Paní učitelka Škrabanová nám popsala své úžasné zážitky z odchovu malého ježečka.
Používáte k výuce interaktivní tabuli? Pokud ano, můžete k výuce recyklace využít námět paní učitelky Hrnčířové. Námět je vhodný pro 5. ročník a nižší ročníky 2. stupně.
Nabízíme velice zajímavý náměr na celotýdenní projekt s recyklační tématikou nazvaný Chráníme Modrou planetu. Projekt je vhodný pro MŠ a 1. stupeň ZŠ. Byl realizován v pražské školce Větrníček.
Znáte knížku Třídilka? Vznikala v minulých letech v rámci stejnojmenného projektu společnosti EKO-KOM. Paní učitelka Vodáčková se nechala inspirovat jednou z pohádek v knížce a nabízí k realizaci dvouhodinový blok věnovaný recyklaci. Pohádku si můžete stáhnout zde. Námět je vhodný pro 1. stupeň ZŠ.
Kolektiv pedagogů z Jindřichova Hradce nám zaslal velice propracovaný projekt určený pro 8. a starší ročníky. Jeho realizace je ideální v Hajnicích na Třeboňsku, ale lze si ho jistě přizpůsobit do jakékoli zajímavé lokality. Projekt se jmenuje Krizovky a je zaměřený na řešení krizových situací, orientaci v terénu i ekologii.
Základní třídění odpadů (papír, plast, sklo) by měly děti 1. stupně bez problémů zvládat. K tomu je třeba spolupráce s rodiči, ale i neustálé opakování. Nápad, jak zajímavě tuto problematiku probrat, zasílá paní učitelka Hofferová z Mostu.
Že recyklace neznamená jen třídění plastů, papíru a skla, se Recyklohraní snaží přesvědčovat už 6. rok, proto nás těší námět na vyučovací hodinu zpracovaný paní učitelkou Pavelkovou z Mostu. Námět nazvaný Recyklace elektrospotřebičů je vhodný pro výuku v hodinách fyziky, občanské výchovy nebo ekologické výchovy.