Novinky a aktuality

Posledním úkolem školního roku byla Slavnost pro radost

V posledním úkolu školního roku jsme pedagogy vyzvali, aby se společně s žáky a studenty pustili do aktivity, jejímž cílem bylo podpořit aktivní trávení volného času, posílit dobré vztahy mezi dětmi ve třídě i mezi dětmi a dospělými.

Nezapomněli jsme přitom ani na principy odpovědné spotřeby a ochranu životního prostředí. Nabídli jsme aktivity, které měly být především pro radost a jako odměna za veškerou společnou práci, kterou během školního roku učitelé s dětmi a studenty odvedli (nejen) v oblasti environmentálního vzdělávání.

Základním zadáním úkolu bylo uspořádat s dětmi společnou akci – například EKO snídani ve třídě, slavnost nebo piknik (např. jako rozloučení se školním rokem). Jedinou podmínkou bylo, aby byla akce připravena s ohledem na udržitelnost – bez plýtvání, bez jednorázových plastů, a ideálně s využitím ekologických potravin (např. od lokálních výrobců, fairtrade nebo z vlastních zahrádek). Doporučili jsme také přidat osvětový koutek nebo prezentaci aktivit, které škola realizuje ve spolupráci s Recyklohraním. Akce se mohli zúčastnit i rodiče, spolužáci nebo učitelé z dalších tříd. Důraz byl kladen také na aktivní zapojení dětí – nejen při samotné realizaci, ale již při plánování celé slavnosti.

Dalším doporučeným úkolem bylo zadat dětem slohovou práci na téma „Co bych dělal/a, kdyby na jeden den přestaly fungovat mobilní telefony.“

Aby se školním týmům se zadáním lépe pracovalo, mohly využít doprovodné video s názvem Slavnost pro radost.

 A jak to dopadlo?

  • Do plnění úkolu se zapojilo 225 škol, od kterých přišlo 320 dokumentací ke splněnému zadání, z toho 74 plnilo zadání pro MŠ, dalších 145 pro 1. stupeň ZŠ,
    88 pro 2. stupeň ZŠ a 12 škol plnilo zadání pro SŠ.
  • Celkem se zapojilo 8 246 žáků či studentů.
  • Nad plněním úkolu strávili žáci a studenti dohromady minimálně 465 hodin – pravděpodobně však výrazně více, protože 57 škol uvedlo, že plnění úkolu věnovaly více než 120 minut. Do celkové statistiky je však u nich započítána jen hodnota 120 minut.
  • Ze statistik dále vyplývá, že 11 škol věnovalo úkolu 30 minut, 54 škol pak 45 minut,
    43 škol 60 minut, 96 škol 90 minut, 59 škol 120 minut a jak již bylo zmíněno 57 škol se úkolem zabývalo déle než 120 minut. Z toho je patrné, že úkol nabídl různé možnosti, jak ho školy mohly plnit, a některé mu věnovaly i delší časovou dotaci.

Zpět

Spoluorganizátoři

   Partneři programu