Novinky a aktuality
Odpovědná spotřeba byla tématem letošního prvního úkolu. Plnilo ho 368 škol
25.04.2025

V úkolu jsme připomněli, proč je důležité se tímto tématem zabývat, a přinesli konkrétní podněty, jak omezit plýtvání oblečením a potravinami, snížit dopad dopravy a cestování, a také jak neplýtvat v domácnostech, firmách či školách.
Pedagogy jsme vyzvali, aby s žáky a studenty pracovali se scénáři k metodice EKOABECEDA aneb Na cestě k odpovědné spotřebě. Na výběr měli pestré spketrum aktivit. Scénáře jsou k dispozici na https://www.recyklohrani.cz/cs/ekoabeceda/. Za splnění úkolu školy obdržely 250 bodů do Celoroční hry s Recyklohraním.
Pro rychlejší přiblížení problematiky odpovědné spotřeby mohli pedagogové využít video Recyklohraní – Ekoabeceda aneb Na cestě k odpovědné spotřebě (délka 3:32 min.). K dispozici je na webu Recyklohraní a také na kanálu Youtube.com.
Partnery úkolu byly kolektivní systémy ECOBAT a Elektrowin.
A jak to dopadlo?
- Do plnění úkolu se zapojilo 368 škol, od kterých přišlo 498 dokumentací ke splněnému zadání, z toho 107 plnilo zadání pro MŠ, dalších 219 pro 1. stupeň ZŠ, 149 pro 2. stupeň ZŠ a 23 škol plnilo zadání pro SŠ.
- Celkem se zapojilo 10 802 žáků či studentů.
- Nad plněním úkolu strávili žáci a studenti dohromady minimálně 544 hodin – pravděpodobně však výrazně více, protože 17 škol uvedlo, že plnění úkolu věnovaly více než 120 minut. Do celkové statistiky je však u nich započítána jen hodnota 120 minut.
- Ze statistik dále vyplývá, že 70 škol věnovalo úkolu 30 minut, 163 škol pak 45 minut,
79 škol 60 minut, 128 škol 90 minut, 41 škol 120 minut a jak již bylo zmíněno 17 škol se úkolem zabývalo déle než 120 minut. Z toho je patrné, že úkol nabídl různé možnosti, jak ho školy mohly plnit, a některé mu věnovaly i delší časovou dotaci.
Níže připojujeme několik fotografií ze škol.