Výjezdní programy

Výjezdní programy ve školním roce 2019/2020

Lektorské programy jsou určeny pro všechny věkové kategorie. Naši lektoři přijedou do vaší školy, zábavnou formou učí žáky a studenty základům správného třídění a recyklace odpadů.

Program Recyklace hrou je určen pro ZŠ

Z náplně a zaměření programu Recyklace hrou: Kde se dá objevit zlato ve staré pračce? A proč dopřát starým spotřebičům a bateriím „žít svůj druhý život s novou tváří“? Hravou formou pomůžeme nalézt dětem odpovědi na tyto otázky a současně je naučíme základy třídění. V závěru hodiny budou určitě souhlasit, že recyklace se prostě vyplatí. Program je postaven pro jednu vyučovací hodinu v délce 45 minut, lektoři po dohodě se školou odučí 4 - 12 vyučovacích hodin v rámci jednoho dne.

Harmonogram pro školní rok 2019/2020:

  • 9. září  - 4. října 2019 – Ústecký kraj (za finanční podpory MŽP ČR) - OBSAZENO
  • 7. - 25. října 2019 – Moravskoslezský kraj (za finanční podpory KÚ Moravskoslezského kraje) - OBSAZENO
  • 31. října - 22. listopadu 2019 - Liberecký kraj (za finanční podpory MŽP ČR) 
  • 25. listopadu - 20. prosince 2019 – Plzeňský kraj (za finanční podpory MŽP ČR) 

Program Recyklace očima mladých vědců je určen pro II. stupeň ZŠ a I. ročníky SŠ

Z náplně a zaměření programu Recyklace očima mladých vědců: Badatelsky orientovaná výuka probíhá "vědeckou" formou v terénu i v učebně a je ideální pro školy v přírodě, kurzy či projektové dny. Moduly Recyklace a VODA, Recyklace a PŮDA, Recyklace a VZDUCHNOVINKA – modul Recyklace elektrospotřebičů. Program trvá 5 vyučovacích hodin pro 15 - 30 žáků.

- do konce října 2019 přijímáme objednávky na duben, květen a červen 2020. V případě zájmu o tento program napište na info@recyklohrani.cz. S ohledem na doručené poptávky pak v první polovině listopadu navrhneme harmonogram realizace tak, abychom optimalizovali nabídkové ceny a budeme vás kontaktovat.

 

Program Hrátky s Asíkem a Batem je vhodný pro MŠ

Z náplně a zaměření programu: Hravou formou divadelního 45 minutového představení s aktivním zapojením dětí do hry a plněním drobných úkolů učí děti vnímat pořádek ve svém okolí a základům nakládání s odpady či předcházení vzniku odpadů. Lektoři (dva současně v rámci jedné lekce) odučí během dne 2 lekce workshopu. Program je interaktivní, v úvodu sestává z divadelní scénky, děti jsou postupně vyzývány k osobní aktivitě – zapojení do příběhu a spolupráci s postavami příběhu žabákem Batem a ježkem Asíkem. Následuje část, kdy děti plní postupně jednoduché úkoly a rekapitulační závěr pro zopakování a ukotvení základních sdílených informací. Cílem lekce je ukázat dětem nesprávné a naopak potřebné způsoby nakládání s vysloužilými spotřebiči a bateriemi.

- do konce října 2019 přijímáme objednávky pro II. pololetí školního roku 2019/2020. V případě zájmu o tento program napište ninfo@recyklohrani.cz. S ohledem na doručené poptávky pak v první polovině listopadu navrhneme harmonogram realizace tak, abychom optimalizovali nabídkové ceny a budeme vás kontaktovat.

Program EKOABECEDA – Umíme žít bez odpadů?

Jedná se o odpolední workshop pro pedagogický sbor školy

Popis: V rámci cca 3 vyučovacích hodin účastníci získají základní informace k tématu předcházení vzniku odpadu (PVO) z pohledu jednotlivce i školy. Prakticky se seznámí také s možnostmi zapojování PVO do vzdělávacích aktivit na různých stupních škol. Cílem je také motivovat ke spolupráci na EVVO výchově pedagogický sbor školy a usnadnit tak roli EVVO koordinátora. Po společném teoretickém úvodu se pedagogové rozdělí do dvou skupin podle věku žáků: a) MŠ a I. stupeň ZŠ; b) II. stupeň ZŠ a SŠ a aktivně pracují s již existujícím metodickým materiálem EKOABECEDA – umíme žít bez odpadů? Ten obsahuje lektorskou příručku a sérii 20 vzorových scénářů výukových lekcí pro jednotlivé věkové kategorie od MŠ po SŠ. Účastníci workshopu diskutují o dalších možnostech zapojování tématu předcházení vzniku odpadů do vzdělávacích aktivit dané věkové kategorie, potažmo do běžného života školy i jednotlivých žáků. Program je vhodný pro cca 25 – 30 účastníků, je tedy možná i dohoda dvou blízkých školských zařízení pro realizaci v jednom termínu.

 

Zpět